My Blog List

Sunday, August 23, 2009

Terawikh Malam ketiga...

alhamdulilah..
hurm..skunk ni aku br balik dr solat terawikh kat 4yer.alhamdulillah..masih sempat untuk aku menunaikannya..Di sini inginku kongsi fadhilat bg yang menunaikan solat sunat terawikh di malam ke-3..iaitu.:::Dipanggil oleh Malaikat dari bawah Arasy dengan seruan-Mulailah beramal kerana Allah S.W.T telah mengampunkan dosamu yang telah lalu...
huhu..besar kan fadhilat ni..Hurm alhamdulillah aku mampu laksanakan terawikh untuk mlm ketiga ni..walaupun tadi rase berat sgt mata ni nak bukak..almaklumlah baru bis berbukak puasa. dah la teramat kenyang..smapai sakit perut..huhu..
ha.hr ni aku g bazar Ramadhan kat Seri Srdang tu..mak aih ramai sangat orang...berpusu-pusu.. xkira tua muda miskin kaya, baby pun ade..orang2 bukan melayu pun join sekali nk bli makanan. huhu..nasib baik kami naik motor n p awal cket..kalo lewat, confirm2 berasak2 tadi..hihi.. satu peristiwa xdiduga berlaku..masa kami dah siap2 bli makanan, dah naik motor nak balik...masa kat atas motor, aku nyer beg kecik yg aku simpan (duit+hp+segala kad bank+ic+lesen) terjatuh kat tengah jalan..n aku plak terus turun secara mengejut nk amik beg tu..tanpa melihat ke belakang walhal kat belakang ade kereta berderet2..huh..nasib baik..umur panjang...aku beruntung sbb semua kenderaan time tu ngah slow2 je sebab jalan sesak.. hihi..
siap gelak lagi masa naik atas motor balik...hikhik...
hurm..hari ni aku dah boros cket.. 1st time untuk ramadhan kali ni aku p bazar..ape lagi.....excited giler..juadah yang aku bli ( nasi kerabu with telur masin+ayam goreng+taufufa+tauhu sumbat+soya+roti john) banyak kan?..hahaha tapi aku habiskan semua tu bersama kawan2 la...cuma sepatutnya aku xleh belanjakan semuanya dalam 1 hari..btul x?
hurm..insyaAllah hari2 akan dtg aku kne bijak berbelanja.. puasa sebulan bukan sehari kan?
okies...td b4 g terawikh adik aku yg laki tu kol..mintak blikan hp sony ericsson untuk die..bajet dalam 500 jer..aku xreti lor.mcm ner ek? dah ler die nk suh bawa balik hujung minggu ni..ha..1 berita baik cuti merdeka ni aku leh balik kampung..dapat bersahur, n berbuka bersama keluarga tersayang...
papai..

No comments:

Post a Comment